Podczas spotkania uczestnicy mogli doświadczyć autyzmu w sposób praktyczny, dzięki specjalnym strefom zmysłów. W strefie dotyku zaprezentowano, jak różnice w odczuwaniu bodźców wpływają na codzienne funkcjonowanie – za pomocą specjalnych tub można było porównać, jak odbierają świat osoby neurotypowe i autyści, co tłumaczy np. dlaczego dzieci z autyzmem mogą unikać określonych ubrań. Strefa słuchu pozwalała doświadczyć zmienionego odbioru dźwięków – nagrania na słuchawkach stopniowo zwiększały natężenie dźwięku, pokazując, dlaczego autystyczne dzieci często zasłaniają uszy w hałaśliwym otoczeniu. Strefa czucia angażowała uczestników w zadania z użyciem rękawic kuchennych i zasłoniętych oczu, ukazując trudności w koordynacji ruchowej, gdy jeden ze zmysłów jest ograniczony.
Jako Pielęgniarskie Koło Naukowe chciałyśmy podkreślić, jak różni się odbiór świata przez osoby neurotypowe i osoby autystyczne. Celem naszych działań było przybliżenie tych różnic, byśmy mogli lepiej zrozumieć ich sposób funkcjonowania i codzienne wyzwania. To cenne doświadczenie pokazało nam, jak ważna jest edukacja i otwartość na potrzeby osób w spektrum.
Wasze pielęgniarki!